آموزش لایفری 7

همکاری بر روی فایل‌ها

علاوه بر اینکه افزودن فایل به بخش مستندات و چند رسانه ای ها  بسیار ساده می‌باشد، یک محیط فوق‌العاده برای همکاری بر روی اسناد نیز فراهم می‌آورد.  به عنوان مثال، شما ممکن است یک فایل پروپزال در اختیار داشته باشید که بخواهید شما و سایر شرکائتان بر روی آن فایل کار کنید. در چنین شرایطی ممکن است شما و چندین کاربر در حال ویرایش و تغییر یک سند باشند که در چنین شرایطی به محیطی برای مدیریت این شرایط نیاز می‌باشد. بخش مستندات و چند رسانه ای ها در لایفری این قابلیت را فراهم می‌آورد.

با پرتلت مستندات و چند رسانه ای می‌توانید از طریق دستگاه‌ها و محیط‌های گوناگون به اسناد دسترسی پیدا کنید. شما می‌توانید علاوه بر دسترسی به اسناد از طریق سایت و مرورگرتان، از فایل‌های موجود در برنامه‌ی مدیریت فایل‌ها در سیستم‌عاملتان نیز دسترسی داشته باشید، برای دسترسی به آن‌ها لایفری از قابلیت همگام‌سازی استفاده می‌کند از این طریق شما مطمئن خواهید بود که به آخرین نسخه‌های فایل از طریق گوشی یا تبلت و سایر دستگاه‌ها دسترسی خواهید داشته باشید.

فرض کنید اعضای یک بخشی از یک سازمان قصد دارند بر روی برخی از اسناد کار کنند. هرکدام از این اعضا از دستگاه‌های گوناگون و سبک‌ها و نگرش‌های گوناگون برای همکاری استفاده می‌کنند. قبل از این اعضای بخش شروع به فعالی کنند، شما به عنوان مدیر بخش ( فردی است که دارای نقش مدیریت محتوا درسازمان می‌باشد) یک پوشه متناسب برای نگه‌داری اسناد ایجاد کنید. در یک ویرایش‌گر متن دلخواه و سند دلخواه را ایجاد نمایید و آن را ذخیره کنید، سپس آن را به پوشه‌ی‌ موجود دربخش مستندات و چند رسانه ای ها اضافه نمایید و به دیگر همکاران مجوز ویرایش و مشاهده‌ی این سند را بدهید. سپس در سایت شخصی سازمان در یک صفحه یک پرتلت مستندات و چندرسانه ای اضافه نمایید و با کلیک بر آیکون ()  به بخش پیکربندی مراجعه کنید و از بخش تنظیمات اولیه در قسمت تنظیمات نمایش گزینه‌ی نمایش عملیات را فعال نمایید. به این ترتیب در کنار هر فایل آیکون ()  نمایش داده می‌شود و همکاران می‌توانند آن را ویرایش نمایند. توجه داشته باشید که همکارانتان اجازه‌ی دسترسی به پوشه را داشته باشند. به این ترتیب دیگر همکاران امکان دسترسی به پوشه و فایل‌های داخل آن را خواهند داشت.

 

00
قبلی