آموزش لایفری 7

محتوای نوشتاری: محتوای ساختاری و درون خطی

هدف اصلی مدیریت محتوا نمایش ویژگی های جدید با دنبال کردن آخرین روند طراحی نیست، بلکه ابزارهایی را برای ایجاد محتوای دیجیتالی به شما ارائه می دهد تا پیام شما را به طور واضح و مؤثر منتشر کند. با توجه به این موضوع، لایفری دو رویکرد اصلی را برای کمک به شما در ایجاد شتاب و ساده سازی و سازمان دهی محتوا ارائه می دهد: محتوای اینترتی ساختار یافته و محتوای درون خطی.

محتوای ساختار یافته

این نمونه ای از محتوای ساختاریافته است. محتوای ساختاریافته به همراه یک ساختار محتوای از پیش تعریف شده ایجاد می شود و در صورت لزوم به صفحات اضافه می شود. ساختار، فیلدها و قالب، سبک ها را تعریف می کنند. محتوا سپس ذخیره شده و آماده برای اضافه شده به صفحه می شود. 
ساختار تعریف می کند که شما چه نوع محتوایی را ایجاد می کنید و فیلدهای متنوعی را برای استفاده ارائه می دهند. یک توسعه دهنده می تواند برای انتشار مقالاتی که شامل یک عنوان، تصویر هدر، متن اصلی، و یک عبارت کلیدی می شود، یک قالب ایجاد کند. قالب نحوه ارائه عناصر سازه را تعریف می کند. شما می توانید عناصر یک ساختار را اینگونه تعریف کنید: عنوان به صورت متن بولد بزرگ، تصویر هدر به صورت بلوک عریض تمام صفحه بالای عنوان، متن به صورت متن استاندارد، و عبارت کلیدی را به صورت فونت ایتالیک بزرگ با یک حاشیه نازک که در داخل بخش متن اصلی نمایش می دهد. یک نویسنده محتوا یا بازاریاب می تواند هر تعداد مقاله، همه یک استایل و بر اساس یک ساختار می تواند ایجاد کند.
در لایفری، مقالات می توانند به صفحات در سراسر سایت اضافه شوند یا با ابزارهایی مانند نمایشگر دسته ای مطالب یا نمایشگر یک مطلب به صورت پویا نمایش داده شوند.

محتوای داخلی

محتوای داخلی محتوایی است که به طور مستقیم در یک صفحه ایجاد می شود. شما به جای پرکردن فیلدها برای ایجاد محتوا که بعدا به صفحه اضافه می شود، یک صفحه را باید کامل طراحی کنید اعم از محتوای نوشتاری و تصویری. صفحات نمایش یک چیدمان دارند که با قطعات تکمیل می شود. در داخل قطعات، یک توسعه دهنده می تواند محل قرارگیری متن و تصاویر را ویرایش کند. نویسندگان و فروشندگان آزاد هستند تا تصاویر را به صفحه برای انتشار اضافه کنند.

با صفحات محتوا، HTML اصلی، CSS طراحی اولیه را تعریف می کنند، در حالی که برچسب های خاص جاوااسکریپت و لایفری می تواند رفتار پویا را به صفحه اضافه کنند. بعد از اینکه یک توسعه دهنده صفحه را ایجاد کرد و یک نویسنده یا فروشنده محتوای مطالب را تهیه کرد، محتوا به صورت داخلی در صفحه به وجود می آید و با آن منتشر می شود.

بهترین مورد برای استفاده شما چیست؟

دو الگوی مختلف برای ساخت صفحات وجود دارد: صفحات محتوا، که محتوای آن در صفحه ساخته شده و صفحات ویجت، که در آن محتوا و دیگر ویژگی ها را می توان اضافه، حذف و مرتب کرد.
غالبا داشتن عناصر یا مطالب قابل استفاده مجدد که می توانند در هر مکانی از سایت قرار بگیرند بسیار مفید هستند. به عنوان مثال، ممکن است یک مطلب داشته باشید که می خواهید روی صفحات مختلف با چیدمان و قالب های متفاوت، بتوانید قرار دهید، یا ممکن است محتوای با همان الگو و قالب داشته باشید و می خواهید در صفحات مختلف از آن استفاده کنید. در صفحات ویجت، محتوای ساختاریافته ابزاری است که شما برای ایجاد سریع آنچه که احتیاج دارید کمک می کند و این موارد را مدیریت می کند. صفحات ویجت با محتوای ساختار یافته برای برخی موارد عالی هستند.

  • صفحات "پورتال" ، که در آن شما می توانید یک دروازه را به چندین سرویس مختلف ارائه دهید یا اطلاعات جمع آوری شده را در اختیار کاربران قرار دهید.
  • صفحاتی که تمرکز اصلی ویجت ها است.
  • صفحاتی که حول محتوا ساختار یافته استوار است.

در بعضی مواقع شما باید صفحاتی را به عنوان یک واحد کامل ایجاد کنید. برای مثال، شما یگ سری صفحات فرود با هدف بازاریابی و فروش دارید که باید طبق یک طراحی خاص و دارای محتوای از پیش تعیین شده و مرتبط با مورد استفاده آن صفحه یا آن رشته عملیات باشد. صفحه نمایش ها بهترین ابزار برای ارائه سریع یک طرح فروش قدرتمند با محتوای داخلی را برای شما فراهم کی کنند. صفحه نمایش ها قابل استفاده هستند در صفحاتی مانند:

  • صفحات فرود
  • صفحات اول که اطلاعات فروش یا یک مسیر مستقیم به وب سایت را ارائه می دهند
  • صفحات با تغییرات متعدد و یا تغییرات کوچک گرافیکی یا متنی در تعداد زیادی از صفحات

اکثر سایت ها به کمی از هر دو احتیاح دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ساخت سایت با لایفری و چگونگی کار با صفحات نمایش و محتوای ساختاریافته، آموزش ها را مطالعه کنید که در این زمینه کمک شایانی به شما خواهد کرد.

00
قبلی